raya 1st !

hee.haritu dah raya ke 2.harini cerita raya 1st la pulak.ngee
seronook oo.pagi2 raya lepas solat sunat aidilfitri.semua rancak jer nak amik gambo. aiyyo2.abah tak terkecuali. hahha.semangat giller kot. tapi takper. sayer suka ! ngee

sehati sejiwa sedodon se...semua lah ! hahha.
wa.wa.tekezut tak?ngee.family kami memang camni.mak yg buat.so..semua pakai jelah.no cument2 anak anak mak okey ! hahha.tak silap aku campur tolak tahun ni dah 5 tahun kami buat boria raya raya ! hee. sehati sejiwa la katakan ! sampai ada orang kata. " amboi maklong. dulu kini dan selamanya aih" hehhe. kena buat satu entry nih pasai tu.hahha. (in progress.pic lama masih disearch)

lepas jer begambo.(lama jugak la begambo.almaklumla..masing2 tak pueh ati kalo tak cantik kan ) hahha.yg kesiannya.adik2 aku la..sedih ja.mau taknya?depa nak beraya kat ruma tok *dekat jer * kang semua kwan2 tinggai depa.hahahha.sian3. eh.melencong la pulak. lepas je begambo pergi raya rumah tok. selalu sampai ja kat rumah tok mesti ayie mai amik aku.tp kali ni dia lambat skit.. so aku pon raya la rumah sepupu sepapat  ngan mak.abah ngan kaklong.best gakla ! lepastu.bosan ! aku call nadia .ngehhe. harapan tidak sia sia. nadia mai kat aku. oh yeaa ! kami p raya besama.ngeee. p rumah ayie...jiah.tera. pastu naik ngan ayie plak p rumah shikin (ada reunion raya ) then p rumah umi ngan rumah aku !

mereka di rumah sayer. ayie, jiah,azwa ngan umi
kat depan ada kawan abg.tepaksalah duk kat tempat sempit nih.hahhha.

hah.cakap pasai rumah umi.nak habaq ni.hahahah.giller lawak kot. (bg aku jelah ) ayie mot aku sampai rumah (dahla lalu depan balai polis.tak pakai topi keledar pulak tuh.aku jer la.ayie pakai ja )hahha. sampai rumah aku.aku amik moto kapcai arwah paksu.hehhe (moto yg macam kat tempat latihan memandu tu )hehehhe.. 
nak tau tak ? rahseanya  ini 1st time sayer mahu bawak pergi jalan raya ouh ! never in my life tau ! hahhha. kena try jugak.kalau tak sampai bila nak simpan lesen kan ?hahha. ketaq habes r time lintas jalan besar ! huiyyo.aku buat aksi giller bahaya beb ! suka hati ja keluaq simpang ! hehhha ! 

yg dahsyat n lwak giller tuh.ada patot moto aku mati time nak kona dekat ban tu (silap jalan ). time tu ayie dah jalan ke depan.dia ingat aku dah okey.rupanya tidak.mak ai ! tengok kiri kanan.fuuh naseb takdak sapa sapa. penat gilla stat. ish ! tak hidup2.
tiba tiba dengaq bunyi motot (mak ai.sapa pulak dah.ayo2.malu giller ) ehem2.cover skit.padahai dalam hati ALLAH saja yg tau betapa malunya aku.hahha.

org yg baik hati tu :ni kenapa ni ? minyak habeh
aku :dengan jayanya.eh..tak r..(padahai tatau  ada ke dak )
org yg baik hati tu : hee.takleh stat ka ?
aku : haa.tatau la kenapa
lepas tuh dengan jayanya dea tolong statkan
banyak kali gak la dia try.dalam hati dah mula mengomel sengsorang..aduss.mintak2 buleh.jgn la dok buat giilla rosak kat sini . fuuh.alhamdulillah akhirnya idup gak moto tu.hahhah.
aku :terima kasih.
dengan jayanya dia naik moto n jalan.eh bawak moto dea la.hahha
hahahaha.pengalaman ke 2 kena tolong ngan mamat mana tah ! yg 1st tu kat kmk sebab rantai beskat jatuh ! hahhaha.ezzati hamid ! kau ni memang suka macam ni kan ? hahah. nak buat camna. naseb !

hee.semangat mengemas rumah ! n here the result ! ngee. (tak tau la dapat betahan beropa lama ? ) ngah3
 dah la.malas dah nak mengomel.harini dah masuk raya ke 5.dah 4 hari beturut turut aku raya.tiap2 hari keluaq raya.hehhe. persoalannya ? bila nak study nih ?hahaha. no cumment. sayer chow dulu. salam  raya ke 5. daaa

2 comments:

Scha Nazri said...

wow, meriahnya raya. heee. bawak naik motor lak uh. pengalaman tu. wee~

zty said...

hehhe.meriah la jugak.
hahhaah.pengalaman yg takkan dilupakan. 1st time tuh.wakaka