Followers

telur kemuruk !

eii.tension aku baca tajuk entry nih.haihhh.

nak dijadikkan cerita.pagi pagi buta harini (around 2.am) aku ngan abg semangat patriotik ja nak buat KEK BATIK . ye la.konon2 nak buat kemareen.bahan2 semua dah beli dah.hahha. tengok2 pagi ni baru semangat. ok fine. ang pon sediakanla semua bahan atas meja. dengan periuknya, tempat pengadunnya, milo, gula. semua semua la.

pengembaraaan bermula.aceyhh. macam ekspidisi lak.hahha. abg pon dengan jayanya lembutkan barter, (guna tempat pengadun  )* actually aku tatau apa nama dea.hahhaha. aku pon semangat jugak la. kacau punya kacau.leembut dah barter kami. buboh la gula. then tibala giliran teluq pula.

selalunya telur dalam peti ais tu elok jer semua.sebab tu yg main pecahkan jer. tengok2. adui ! ni maybe sebab bulan puasa jarang guna teluq kot.sebabtu lama sangat dia dalam peti ais.samapi kemuruk ! huuh.

2 biji dah siap kena kacau. mai yg ke tiga nih. aduii ! hitam teruss. giller betui !
telur kemuruk !!!! arghh !
tidak kusangka jadik begini ! giller busuk ! 

eiii.yg hitam tula ! tp takda la hitam cam gini.kalo begini senang la nak expect kan.haihh ! dalamnya hitam ! busuk pulak tu ! eiii.

akhirnya. 2 barter, 3/2 gula, 2 bijii telur hanya mampu disedekahkan kepada abang tong ! huuhu. apakan daya. takder rezeki ! mungkin barter tu tak halal ke. apa ke.mana tau kan (bartecup habes.beli jer apa yg ada )ngee. takpon. sebab kacau hidop orang lain tengah2 malam kot.orang nak tidoq.kita dok buat bising buinyi mesin pengadun tu.hahahaha. 

wallahhu'alam.

5 comments:

Pencacai Alim said...

aku tk tensen bc tjuk entri ni..he3

zty said...

ceh.memang la tak tensen.sbb tak bau teluq yg wangi semerbak tu.eeii !

Sasa Al-Sharif said...

tensen sbb projek tk jadi.. haha

Uruchimaru @ kf said...

xper2 jan tencen2 zty..esok lusa buat lagi iye..=)

*slm knln ..slm aidilfitri....

zty said...

sasa : hahha.betui tu. free2 je abg tongsam dapat barter ngan gula tuh.haiihh.

uruchima.. : hee.tq3.satg malam nak buat lg kot.insyaAllah.
*perlu lebih berhati-hati. hahha
salam kenai.adiilfitri jugak.ngee