sometime unexpected thing is really happen . :sengih:


assalamualaikum .


haaha that was my fb status actually tapi saja gedik nak menghuraikan maksud dia kat sini .

masa mula mula masuk uitm mache ni aku takda sorang pon kawan dari kampung halaman kecuali adilah (budak diploma) . yang sama kos dengan aku takdak . masa tu rasa cuak jugak tapi alhamdulillah zihah pekenalkan ayu kat aku . ayu kawan zihah ,syuk, anem dengan reen masa kat matrik dulu (depa dah bekawan sejak sekolah menengah lagi, kecuali zihah) aku pulak bekawan dengan zihah, reen , syuk dan anem tapi tak penah pulak bejumpak dengan ayu ni . 

sebelum masuk mache ni selalu jugak behubung dengan ayu bekenaan kos kami . kira ok la kan ada geng walaupon x penah bejumpa (nama ja satu kolej kan) . ha lepas dapat tau aku dapat kos statistik tu aku memang dah cuak tahap gigabait dah then terus buat sesi mencari jejak , tak kiralah jejak budak stat , ex-stats mahupun uitm mache . haha . macam macam benda aku search sampailah tiap kali bukak fb mesti search page uitm machang yang xdak langsong updated info
. (pulun kan) .

satu hari tu saja tegerak hati nak komen dekat sorang budak yang post dekat page uitm ni . dia kos bisnes kot . aku pon komen la benda yang konon macam matured la kononnya kan . suggest dia bukak page uitm shah alam la . bla bla . lepastu dia tanya awak kos apa ? aku pon jawab la statistik . then lepastu ramai gila yang komen depa pon kos statistik . mereka tu ialah ainil,ziema dan dino . haha memang terbaik la kan .. aku approve ziema ja.. ainil aku apporve sehari sebelum daftar diri kat machang . HAHAHA . punyalah marah dia bila cerita cerita balik kisah lampau .

lepastu bila dah okey dengan surroundings apa semua baru dapat tau yang dalam kelas aku ada 5 orang ex-kolej matrikulasi kedah . WAHA . memang nak tegelak gila la sebab semua aku tak kenal . waha macam hampeh jakan . mereka mereka tu ialah ayu , nia , fira dan aziz . 

wahaha . disinilah unexpected thing berlaku .

time tu dalam surau . tengah besembang dengan fatiha dan nia . lepastu tiha kata dia tak kena join koko sebab dapat pengecualian kredit . dulu kat matrik dia dah masud kawad dan pegi kusus kawad . so aku pon dengan semangat la cakap yang dulu aku pon masok kawad jugak . "dulu zty pon masuk kawad jugak,tapi kolej kami jenis yang bagi satu kelas satu unit koko , nasib la dapat kelab apa .zty dapat kelab kerjaya ,pastu kelas kawan zty yang dapat kelab kawad tu x cukup orang untuk masuk petandingan.. zty pon join la kelas depa" . masa ni nia pon tengah dengaq jugak . lepastu dia tanya kelas apa ? aku pon buat muka pelik . dalam hati pehall budak nii .. macam tau ja . beberapa saat kemudian baru terealised yang aku sama kolej dengan nia . ADOIII malu gila . punyala semangat cerita macam aku sorang ja dekat kolej tu kann tadi . haih sabaq jela .

nia tanya kelas apa . aku pon jawab F4 kott . dia dah muka pelik . then aku jawab emm kelas syuk . lepastu dia dah gelak gelak .

HAHAHA . GROUP AKU LATU WEHH . adoi memang kalau bilal tak iqamat lagi masa tu aku sure gelak guling guling punya la .. punyala bagus sampai x perasan yang dulu aku penah jumpa nia. satu group kawad pulak tu . wawawa teruk gila ! mungkin sebab aku join last last minute masa depa tak cukup orang .. em sebabtu x kenal seluruh platun walaupon x sampai 32 orang pon . haih sabaq jela .

memang kalau nampak ja muka nia aku akan gelak . malu pon ada T.T

dan harini aku bukak la wall aziz . lepastu tengok dekat photo dia ada gambaq program p jabi . AKU DAH MULA CUAK . wahahaha . lailahaillah .. aku pon p jabi tuu . em memang terbaik lakan .. x penah perasan pon yang dia pon p jugak masa tu . gelak gila bila tengok gambaq gambaq tu .

SAH ! AKU MEMANG X PENAH NAK INGAT MUKA ORANG YANG AKU TAK KENAL SUNGGUH SUNGGUH ! hahaha

penat mengarang . oklah . thats all my unexpected experience . tragis gila . >.<"

salam .

:: aku still dekat uitm lagi . kebanyakkan budak lain semua dah balik . T.T . nanti malam baru betolak balik naik tenggiling ke tanah merah dan naik bas ke butterworth .


No comments: