reverse - sem dua di uitm mache


assalamualaikum .

dah dua bulan aku redah sem 2, 
dah bermacam benda aku jumpa,
dah bermacam benda aku rasa,
dah bermacam benda aku dapat,

insyaAllah semua yang aku lalui ni mengajar aku erti kehidupan, bukan setakat dua bulan ni aja tapi  berbulan bulan yang aku hidup atas bumi ni, insyaAllah setiap detik tu milik Allah dan aku/kita sebagai khalifahNya perlu sentiasa patoh pada perintahNya dan dan insyaAllah hari esok lebih baik dari harini. hem tiba tiba termood insaf pulak . ^.^

sem ni aku duduk rumah sewa , 1st time rasa sendiri nikmat berumah sendiri (sendiri la sangat kan) , peritnya  kena bayaq sewa . haha . bab sewa ni yang kurang gemar sikit ni , kadang kadang rasa nak marah jugak dengan penduduk sekitar u aku ni, yela dah tahu bebudak u yang nak sewa , sewanya kenala berpatutan jugak . means kalau rumah yang memang selesa sangat tu x kisahla kan, sewa RM110++ sekepala, bayangkanlah satu rumah ada 16 orang. perghhhh kaya lah tuan rumah tu, RM1600 sebulan. hem kat sini aku belajaq satu benda 'u deserve to do what you want because it yours' kan ? yela memang aku ada hak sebagai pengguna untuk xpuas hati tapi tuan rumah pon ada hak untuk letak harga mahal jugak kan ? nak cari rumah sewa lain ? alah kawasan sekitar sini semuanya sewanya begitu, nak kata yang jauh harganya murah pon tak jugak sebabb kawan aku ada sewa agak jauh dari uni, tapi harga serupa ja . hem takpala, janji boleh dapat tempat beteduh , bayaq then study . selesai . haha . tapi sem depan aku dah pindah ke kampus kota bharu , rumah sewa pon dah cari . pelik pulak aku bila tengok rumah sewa dekat kb lain pulak peelnya , ada 1 rumah tuu, 3 kali ganda rumah aku duduk sekarang.. harga serupa jepon . hem , rumah yang aku dah propose nak duduk ni pulak dia kira harga serumah , serumah RM 600, kira ok la cuuuma xdek washing machine . halemak tu yang gelisah sikit tu. *hahaha* takpala apapon chill beb . chill la sebab mungkin nak beli sendiri kot , wohu sanggop kan ? ^.^


makanan ? biasaleteww, dah nama pon duduk rumah sewa komfem la kena masak kan . aku ? ahak, bak kata dino, penyeri dapur . hem entahla kalau bab masak memasak ni lemah lutut den tau . semangat tu ada, tapi masaknya belomla expet lagi, setakat nasi goreng ikan bilis tu boleh la XD XD
 


nila ghupa bentok rumah sewa gojes aku tu, eh kancil tu aku pon taktau sapa punya, haha . kami naik kaki ja hari hari g kelas -.-''


lupa pulak nak bagitau yang dalam rumah aku ada 8 orang yang kos sama , so senangla nak buat diskusion ataupon selalunya gosip la. hahaha . astaghfirullahalazim ehem ..

so beginilah kami setiap hari. meredah hujan mahupon panas . arghh payong aku tetinggal dekat aud . payong kuuuuuu --.--


payong hijau daun daun dalam kenangan ---.---

sem 1 dengan sem 2 banyak bezanya . heuheu

antaranya

kb mall . mcd weh . *beger sebijik tuu boleh beli dua pinggan nasik + ikan keli dekat warung kak mah kott*


ehem . haruslah berposing 

dah alang alang ke kb (tujuan : cari rumah sewa beramai ramai) kami singgah dekat rumah hanez . umi dia masak supeeer banyak punya , kenyang wehhh . tq lah makcik . susah susah aja ^.^

terengganu . heee . alah bukan suka suka tauu, makan kenduri rumah isma la , pantai ? heeee dah alang alang menyeluk pekasam biarlah sampai ke pantai keluang XD biasaletewwww


haa ni bukti dia , isma besanding besama papa . *skandaaal terr* 
(ahak gurau weh , jgn marah nanti bekedot muka tuuu)



rumah seniora dekat pasir mas . kenduri kesyukuran ,


kami g rumah seniora ni bekonvoi tau. dalam 4 bijik keta kalau x silap .  sebab satu kelas join en .


pantai cahaya bulan ^.^
feeling habih makan jagung tuu, then berlaku satu peristiwa menyayat hati dimana kami bergelot sebab time tu kan yang ada gempa bumi belah penang apa semua ni , komain lagi lari naik keta then tekejar kejar nak lari dari pantai . haha boleh pulak dino dok review benda benda pelik time kami tengah panik nak lari dari jam time tu.. ayu apa lagi... serius benaq muka dia time tu. hahaha . aku pulak dah terbayang bayang final destination .adoila , kenangan betol ^.^

sebelom g PCB aku,dino dengan ayu g rantau panjang jugak . haha . dah nama pon tempat shopping haruslah membeli belah . so moral of the story jauhkan diri anda dari tempat sebegitu XD

sepagi bersama mereka


isma


ayu

dino


and the four of us . ni roomate aku . hahak . terima kasehla sebab sanggop layan kerenah aku yang serba serbi tak kena ni XD kami selalu 'execais' , tambah tambah bila esok tuu ada kuiz, takpon test . haha . release tension la konon . nak join execais ? bolehla isi brg masok meminang dulu eh , lalala ~


motif : teringin nak masok iklan codomolion kot . ^.^ . intan dengan diba ni housemate aku merangkap jiran bilik , sari x gadoh x sah XD

ni haiwan peliharaan dino . nama dia oshosh . hyperaktif di waktu malam , kata isma dia pernah **teeeeeeeeeettt dengan cikT . hahaha . sesuka hati limpa dan perot ja eh menuduh oshosh begitu ya mama . ada lagi satu haiwan yg dino bela , nama dia shiro (takdak pulak gambaqnya) . kesian shiro kena tinggal sengsorang seminggu ni . hemm pandai la kau nak hidop shiro oi ^.^


ni masa awal sem. sambut burstday dino . haha . dengan aku aku sekali tekena . takdek pulak gambaq tg,ainil dengan ziema. sori la uoll, tak gigi biru haritu XD


lastly merangkap suprise untuk aini . hahaha


1st time aku pakai benda belit belit ni . tupon dino yang belitkan , kalau aku belitkan sendiri agaknya jadi pocong kot . ^.^ . 1st time dan kali yang terakhir ,buat masa sekarang laa . heeeeeeee

nah ambik aku simpolkan semua benda yang terjadi sepanjang dua bulan mengahrungi sem 2 *skemanya* ada banyak lagi actually, tapi tuula..em biasa lekan, mana nak ingat semua keen , huargh !

ok . dah lengoh segala mak nenek dah dok mengarang then tunggu gambaq upload then hang la apa la . haha . aku bukak laptop actually nak buat assignment regression last last assignment blog pulak jadinya . hem . 

dahlatu , kalau ikot skema karangan ni dah lebih 30000 perkataan dah ni (hiperbola) , jadi haruslah aku mengudur diri sekarang

salam alaik ^.^

No comments: