Followers

you deserve it


kadang kadang apa yang kita rasa betul tu tak semestinya tepat. 

kadang kadang kita rasa apa yang orang lain lalui tu kita pun boleh lalui jugak.
apa yang orang lain buat tu kita pun boleh buat,
apa yang orang lain tak mampu buat tu kita mampu ja buat.

tapi sebenarnya selagi benda tu tak jadi kat diri sendiri. jangan mudah menndongak dagu belagak kau mampu. feel it and you will know.

aku selalu silap dengan sangkaan sendiri. kadang aku rasa geram tengok orang tak boleh nak kuat sikit. orang cakap sikit pun dah nak terasa. kadang tu cakap benda yang betul. still terasa . bagi aku. kau deserved la terasa tu sebab memang tak patut pun kau nak terasa benda macamtu.

tapi bila dah jadi kat diri sendiri. baru kau rasa kan. sakit dia tu. 
tak apa. ini semua kafarah. anggap benda ni sebagai ujian. kau mampu walaupun kau sebanarnya tak.

apa pon. belajar dari kesalahan sendiri. jangan cepat mengalah dengan mainan hati. kalau ikutkan perasaan memang takkan tenteram jiwa. manusia mana ada yang sempurna. hanya doa yang mampu selamatkan jiwa.

cuma satu aku pesan, jangan suka sebarkan aib orang. malu sendiri kau tahu, malu orang kau buat main. 


-manusia yang juga selalu buat salah


No comments: