Followers

nasikk ayam

waa . bertepatan dengan nama blog ini ye , harini ada jugak nama AYAM ayam yang bakal disebut ye ,
hehe , tapi xdalah masak togeh , :))
harini bangun super awai sikit , siapkan kerja rumah apa semua .. sebab aini ajak keluaq , :))
dan kami ke jusco !
haha . seperti yang dijanjikan . kami mencari kedai makan , dan di foodcourt semuanya hentah hapa hapa ,
dan kami berjalan lagi dann 
masok ke dalam chicken rice chopp .. bukan sekadar nasik ayam .. haha
aku bukanya reti sangat benda benda camni , even nak makan kat kfc pon bengong xtau nak makan apa , 
hahaha . jadi aini jela yang buat keputusan , aku pilih ayaq ja , walaupon tebeliak bijik mata aku tengok harga ayaq tu .. yang tu je paling murah . waaah .. kalau aku makan sendiri . komfemm x pilih ayaq tu ! hmm tapi kalau makan sendiri sendiri aku x makan kot kat situ , hehe , jimat tu penting apa .. kan kan , jadinya kami makan dengan jayanya kat situ selama beberapa jam , hah ? x sampai berjam jam kot , :) , lepas tu aini bayaq . MAK OIII ! tebeliakk bijikk mata aku lagi sekali tengok harga tu . RM32.00 ! gila ka apa ? 2 orang ja pon makan , bukannya sedap tera mana pon , wahh wahhh . nak mati aku tengok harga tu , tapi cool jela tengok harga tu depan aini , gamak jauhh sikit dari kedai .. " wey aini .. serius ka 32 hengget ni ? " gila gila wehh , yang hang tau mahai , bawak aku mai sini buat pa ? haishhh , tapi xleh la marah kan , orang belanja katakan , hehe . aini .. terima kaseh banyak banyak . big appreciation for you . heee .lepas ni kita makan kat warung sudah la ye , x sanggop eden nak terima tamparan sebegini lagi , heheh . 

==============================

sekarang sekarang masa aku sudah tiba , mak bising bising suruh masak , hehe , mak kata kalau x suruh sampai bila pon hang x reti  nak masak , hehe , memang pon , gamak mak nak masak ja , ada ja keja aku nak buat .. potong potong ka , mengemas ka , hehe .. bab bab masak ni macam leceh la bagi aku , hehehe . 
tapi x boleh la kan , kita perempuan , hehe , 
jadi sekali lagi aku masak tadi ! woooh ! SAMBAI TELUR , boleh la sapa sapa nak suruh masakkan , tapi kalau x sedap biaq saya makan sorang ye , hee , sanggop2 . :))

  1. blender cabai kering dan bawang . :)
  2. masokkan minyak , tomehh bahan bahan yg dah diblender tadi
  3. tambah ayaq sikit
  4. perahkan asam jawa
  5. masokkan ubi , kalau ada la . :)
  6. biaq sat sampai mendidih
  7. bubuh garam . gula secukop rasa
  8. masokkan telur yang dah direbus tadi , kulit jangan lupa buang pulak , hehe , kalau nak guna telur goreng pon boleh rasanya , :))
hmm . tada .. jadilah hasilnya . tapi x snap la .. malas , hehe , satg abang kata poyo pulak , dia tu jeles sikit , huuh .
ok . sampai kat sini ja kott , :) assalamualaikum ,

2 comments:

anayue said...

zaty..lain kali..blajar la masak dari aq..aq ni chef berpengalaman 3 thn dah..heheheeee.....tapi aq x reti buat kuih...

zty said...

haha . belajaq online bulehh ?
ak ni bab bab masak nak belajaq pon malas . haha , tapi kena gak la . utk masa depan . cewahhh ..
wala kuih ssenang ja .. aku reti buat kuih mata , a.k.a taikk mata . kakaka