Random post after a while (nah bajet retis)


Assalamualaikum. 

Lama tak update sini. Bukanlah busy sangat pun, lebih kepada malas dan ergh you know hidup ni penuh dengan liku liku kehidupan (ok dah stop sebelum melalut). Cerita dia now aku dah complete kerja as part time full time lecturer untuk dua semester. yeay big yeay to me sebab dah accomplish one of the most power yet not so power dream as for me lah. Seronok mengajar ni, nak nak lagi ajar apa yang kita suka, habis minyak dont care, lebih masa dont care, gaji lambat dont care (tapi care jugak lah, yelah dah besar panjang mintak duit mak ayah lagi malu weh) and macam macam dont care lah janji dapat menabur bakti pada anak bangsa (please bayangkan my bongkak face).

Semester kedua ni dia lain macam sikit lah sebab dah pernah mengajar kan so Alhamdulillah dah hafal what do's and dont's so takdaklah kabut belajar tak tidur macam awal awal tu. Kalini lebih calm and steady, cumanya jadi kabut sikit sebab kena travel jauh hari hari. Then kelas pulak mostly habis pukul 6. Aku sewa di Shah Alam and kelas hari hari di Puncak Alam. Oh wait, isnin tak ada kelas sebab well kena la bijak mengatur strategi dak, kelas isnin tu ganti dengan rabu so isnin tu just chill dekat office di Shah Alam. Argh rindu. So hari hari balik dah malam, sampai rumah terus landing atas katil, ni my housemate semua dah hafal rutin aku. Then bangun pukul 4,5 pagi mandi etc. Astaghfirullah jangan tiru ni please, not good for health. Tapi alhamdulillah aku sihat lagi la setakat ni >.<

Second semester ni bagi aku best sangat sangat. Dengan rakan kerja yang best, students yang gempak sampailah ke housemate yang memahami. Semua lengkap. I will missed every single moments with them (tu pun kalau ingat lah sebab nature aku ni short term memory loss sikit) lols. Tapi serious aku enjoy sangat. Misal kata aku tak ditakdirkan menjadi seorang pendidik hingga ke akhir hayat (you know life changes, people change and aku pun nak kena cari pengalaman lain jugak plus nak pekerjaan tetap plus nak jadi lecturer tetap kena sambung phd which aku tak well prepared lagi untuk tu T.T), aku akan rindu semua yang pernah wujud dalam hidup aku sepanjang kerja sebagai ptft.

Selalu rasa ptft tu macam pfffffttt 😂

Banyak gila benda nak story sini tapi malas pun ye jugak. Sekarang ni malas nak fikir, okay nak sambung tidur. bye







No comments: