Trainee at IPPT


Assalamualaikum.

-4th day intern (IPPT Bertam) XD

First day sampai kat sini, aku kena lapor diri kat bahagian jaringan industri dan masyarakat . super confident tunggu kat bahagian klinikal. Rupanya bangunan dia bahagiaaan belaaakang sinun ha. hmm nasib baik abah tak balik lagi so bolehla bawak aku p sana kalau tak. hoii mau 45 jam baru sampai (padahal naik keta tak sampai 4 minit pun), sebab dia a bit jauh actually.

And hello i actually dah ingat ingat lupa full journey on internship ni since tetiba harini nampak ada draft so terbuka dan tersambung tulis pulak. (Perenggan kat attas tu aku tulis pada hari keempat internship, 4 tahun lepas). Jadi hari ini aku tulis setakat yang ingat la since sekarang ni masih ingat lagi sikit sikit pengalaman tu, nanti bila nak baca boleh refer sini ja. ha gitu

Aku intern start september 2014 sampai disember 2014. In which banyak yang aku belajar kat sini termasuk belajar beranikan diri drive kereta sendiri selepas 4 tahun dapat lesen 😂. Sebabnya abah pergi haji time ni ha sebabtu la kena drive sendiri. Eh pandai pulak hang berani time ni. Ya kawan kawan, push factor tu sangat lah penting. Drive kereta myvi kuning abangku. Thanks, time ni dia sanggup naik kereta avanza mak dan bagi aku pinjam myvi dia tanpa sebarang bayaran. Oh soooo sweet. Tq abangku

Kedua belajar buat something yang aku tak pernah buat, tracing tengkorak orang. haha actually aku di bahagian craniofacial so doktor situ incharge untuk buat research on patient sebelum dan selepas pakai braces. Sound interesting kan, ya sangat menarik dan mencabar actually.

Dan biasa la budak intern, mesti ada geng intern. Semuanya semacam skema, tapi kuajaq jugak actually. Pernah satu hari tu, kami fly pi aloq staq weh. Adui takleh brain betui. One of the reason sebab tak banyak kerja. Dan tak ada kerja so merayap la apa lagi kan.

Missing my intern geng, Acik Ina, Yana, Auw, Ila, Fatin, Kak Ayu dan sapalagi tah lupa dah haha.

Okay sampai situ ja kot, malas nak throwback banyak sangat (padahal lupa)






No comments: